Rejestry VAT – obsługa w Spektrum
Rejestry VAT w Spektrum – jeszcze bardziej ułatwiamy przenoszenie zaakceptowanych dokumentów do systemów księgowych.
W Spektrum umożliwiliśmy Państwu rozpisywanie faktur na rejestry VAT. Informacje o rozpisaniu możemy przenosić do systemów księgowych razem z eksportowanym dokumentem.
Funkcjonalność jest domyślnie wyłączona – jeżeli chcą Państwo z niej skorzystać prosimy o wiadomość na spektrum@netzdata.pl.
By w pełni skorzystać z rejestrów VAT w Spektrum należy w pierwszej kolejności skonfigurować z jakich stawek podatku i rejestrów będziemy korzystać.
W tym celu przechodzimy do sekcji OBIEGI -> Ustawienia -> Rejestry VAT i stawki VAT
Następnie uzupełniamy listę wszystkich stawek VAT, które będziemy używać w rejestrach. Klikamy “DODAJ STAWKĘ VAT”
Dodajemy stawki z jakich będziemy korzystać Odznaczenie pola ”Aktywna” spowoduje wyłączenie jej z możliwości wyboru podczas dekretacji.
Kolejnym krokiem jest dodanie Rejestru VAT
W tym celu klikamy w “DODAJ REJESTR VAT”. Podajemy Nazwę rejestru oraz definiujemy Konto VAT i wybieramy dostępne stawki w danym rejestrze. Zaznaczenie “Odliczalny” odpowiednio oznaczy rejestr podczas przenoszenia dokumentu do systemu księgowego.
Po poprawnej konfiguracji rejestrów oraz stawek VAT w zadaniach obiegowych typu “Kontrola księgowa” pojawi się sekcja związana z rejestrami VAT.
Do dokumentu możemy przypisać dowolną liczbę rejestrów, ale konkretny rejestr możemy przypisać tylko raz do danego dokumentu.
W sekcji “REJESTR VAT” z rozwijanej listy wybieramy interesujący nas rejestr i klikamy ”Dodaj”.
Po wpisaniu kwoty netto w wybraną przez nas stawkę – system automatycznie wyliczy VAT oraz kwotę brutto. Po wpisaniu kwoty VAT system przeliczy tylko kwotę brutto.
Dane są przeliczane i zapisywane automatycznie po zejściu kursorem z pola netto lub VAT.
W podsumowaniu sekcji możemy skontrolować czy wpisane przez nas kwoty sumują się do kwoty na dokumencie.