Przejdź do treści

Rejestry VAT – obsługa w Spektrum

Rejestry VAT w Spektrum – jeszcze bardziej ułatwiamy przenoszenie zaakceptowanych dokumentów do systemów księgowych.

Nowości w systemie
VAT

W Spektrum umożliwiliśmy Państwu rozpisywanie faktur na rejestry VAT. Informacje o rozpisaniu możemy przenosić do systemów księgowych razem z eksportowanym dokumentem.

Funkcjonalność jest domyślnie wyłączona – jeżeli chcą Państwo z niej skorzystać prosimy o wiadomość na spektrum@netzdata.pl.

By w pełni skorzystać z rejestrów VAT w Spektrum należy w pierwszej kolejności skonfigurować z jakich stawek podatku i rejestrów będziemy korzystać.

W tym celu przechodzimy do sekcji OBIEGI -> Ustawienia -> Rejestry VAT i stawki VAT

Następnie uzupełniamy listę wszystkich stawek VAT, które będziemy używać w rejestrach. Klikamy “DODAJ STAWKĘ VAT”

Dodajemy stawki z jakich będziemy korzystać Odznaczenie pola ”Aktywna” spowoduje wyłączenie jej z możliwości wyboru podczas dekretacji.

Kolejnym krokiem jest dodanie Rejestru VAT

W tym celu klikamy w “DODAJ REJESTR VAT”. Podajemy Nazwę rejestru oraz definiujemy Konto VAT i wybieramy dostępne stawki w danym rejestrze. Zaznaczenie “Odliczalny” odpowiednio oznaczy rejestr podczas przenoszenia dokumentu do systemu księgowego.

Po poprawnej konfiguracji rejestrów oraz stawek VAT w zadaniach obiegowych typu “Kontrola księgowa” pojawi się sekcja związana z rejestrami VAT.

Do dokumentu możemy przypisać dowolną liczbę rejestrów, ale konkretny rejestr możemy przypisać tylko raz do danego dokumentu.

W sekcji “REJESTR VAT” z rozwijanej listy wybieramy interesujący nas rejestr i klikamy ”Dodaj”.

Po wpisaniu kwoty netto w wybraną przez nas stawkę – system automatycznie wyliczy VAT oraz kwotę brutto. Po wpisaniu kwoty VAT system przeliczy tylko kwotę brutto.

Dane są przeliczane i zapisywane automatycznie po zejściu kursorem z pola netto lub VAT.

W podsumowaniu sekcji możemy skontrolować czy wpisane przez nas kwoty sumują się do kwoty na dokumencie.

Zobacz inne wpisy

praca zdalna pandemia
Obsługa Spektrum
Praca zdalna z dokumentami w obliczu koronawirusa

Obecnie firmy potrzebują narzędzi, które nie tylko ułatwiają organizację pracy zdalnej, ale i wspomagają obieg dokumentów w firmie. Materiały firmowe, które powstają elektronicznie, można łatwo udostępniać członkom zespołu, ale już dokumenty urzędowe i księgowe wymagają nie tylko skanowania, ale i odpowiedniej archiwizacji. Taką możliwość oferuje system Elektronicznego Obiegu Dokumentów Spektrum, który skutecznie wspomaga zarządzanie informacją …

Czytaj
biała lista VAT
Obsługa Spektrum
Praca zdalna a obieg dokumentów w pandemii – jak to wygląda w praktyce?

W związku z pandemią koronawirusa wiele firm zadecydowało, że ze względów bezpieczeństwa, wprowadzają system pracy zdalnej – świadczenie usług z domu, czyli poza stałym miejscem jej wykonywania. Dla większości przedsiębiorstw jest to sytuacja nowa, która wymaga przeorganizowania zadań i procedur. Jak przekazywać dokumenty pracownikom świadczącym pracę spoza biura? O organizacji pracy w tym trudnym …

Czytaj